Dealhunter Logo
Log ind · Betingelser · Kontakt
Kurv
Din kurv er tom

5 begynder meditationer til at hjælpe dig med at slappe af og sove bedre.


1. At tælle:
Tæl baglæns fra 100, genstart hver gang du tæller forkert. Husk, der er intet rigtigt eller forkert - det er alt meditation.

2. Visualisering:
Koncentrere dig om et ansigt, sted, farve osv. Tillad dit sind at glemme alt og fokusere på et enkelt billede. Din partners ansigt. Et fredeligt grønt felt. Du bestemmer. Bemærk hvordan dette får dig til at føle.

3. Mantra:
Udvikle et personlig mantra så som "Jeg er taknemmelig for ..." Gentag dit mantra og lad dit sind rydde op, når du fokuserer på en enkelt sætning.

4. "Pranayama & Square" vejrtrækning:
Øv yoga vejrtrækning, eller Pranayama, som betyder "livskraften".
Når du kun iIndånder og udånder gennem dine næsebor, dyrker din Ujjayi åndedræt, en almindelig praksis af Pranayama. Lad luften trække ned i halsen for at skabe en lav, havlignende lyd når du indånder og udånder. Når du er opvarmet, sigt i kvadratisk vejrtrækning: Inhalér og tæl til fire indvendig, hold inde i  to og ånd ud på fire. Gentag i to til tre minutter.

5. 
Alternativ næsebor vejrtrækning:
Hold ved din Ujjayi åndedræt og indarbejd så alternativ næsebors vejrtrækning i din Pranayama praksis. Luk dit venstre næsebor med din højre ringefinger. Inhalér imens du tæller til fire (kun gennem højre næsebor), hold på to (luk højre næsebor med tommelfingeren), og ånd ud på fire (kun gennem venstre næsebor). Gentag i to til tre minutter.